Privacystatement Website
Dit privacystatement is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens door Sani thuis.
Verwerking van persoonsgegevens door Sani thuis
Wij hechten eraan dat onze dienstverlening open, eerlijk en transparant is. In dat kader vinden wij het belangrijk dat u precies weet welke persoonsgegevens Sani thuis verzamelt en voor welke doeleinden we deze persoonsgegevens gebruiken. In dit privacystatement beschrijven wij dat op een overzichtelijke manier. Sani thuis staat er voor in dat persoonsgegevens op een zorgvuldige wijze en in overeenstemming met de wet- en regelgeving worden verzameld, gebruikt en verwijderd.
Dit privacystatement kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele privacystatement kunt u vinden op onze website: https://www.sanithuis.nl
Waarvoor gebruiken we uw persoonsgegevens?
Uw persoonsgegevens worden door Sani thuis verwerkt voor de volgende doeleinden. De gegevens worden alleen voor dit doel gebruikt en bewaard.
- Het uitvoeren van overeenkomsten
Wij verwerken persoonsgegevens om overeenkomsten die we sluiten met opdrachtgevers, leveranciers, huurders en onderaannemers en werknemers te kunnen uitvoeren. Hierbij bewaren wij alleen persoonsgegevens die nodig zijn om de overeenkomsten uit te voeren. Voorbeelden van persoongegevens van zakelijke relaties zijn NAW-gegevens, contactgegevens, rekeningnummer, cookies en ordergeschiedenis. Voor persoongegevens van werknemers wordt verwezen naar het privacy statement personeel.
- Voor marketingactiviteiten
Wij verwerken persoonsgegevens in het kader van marketingactiviteiten. Dit kunnen zijn oud- en bestaande klanten en relaties die via evenementen opgedaan zijn.
- Afhandeling van de door u gevraagde informatie of publicaties;
Indien u meer informatie wenst over onze dienstverlening of op de hoogte wilt worden gehouden van onze producten dan verwerken wij uw gegevens om u reactie te kunnen geven. Via de website kunt u aanmelden voor nieuwsbrieven. Via deze weg informeren wij u over onze producten. Via een link in de nieuwsbrieven kunt u zich afmelden voor de nieuwsbrief.
- Het verbeteren van de website en dienstverlening van Sani thuis
Dit doen we op twee manieren direct (bijv. de gegevens die u aan ons versterkt via onze website) en indirect (via cookie technologie). Onze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies om de bezoekerservaring te optimaliseren.
Cookies
Zie seperate bestanden.
Welke grondslagen zijn van toepassing?
Sani thuis verwerkt uitsluitend persoonsgegevens als daarvoor een wettelijke grondslag bestaat, zoals voorgeschreven wordt in de Algemene Verordening Gegevensbescherming. De volgende grondslagen zijn van toepassing:
- Uitvoeren van overeenkomsten
Dit geldt voor persoonsgegevens die wij verwerken van opdrachtgevers, kopers, huurders, onderaannemers en leveranciers met wie wij een overeenkomst hebben gesloten in het kader van ontwikkeling, bouw, verhuur en service- en onderhoudscontracten.
- Gerechtvaardigd belang
Sani thuis heeft een gerechtvaardigd belang om klanten te werven en relaties te onderhouden persoonsgegevens te verzamelen.
- Toestemming van betrokkenen
Voor het gebruik van (analytische) cookies vragen wij toestemming aan de betrokkenen.
- Voldoen aan wettelijke verplichting
Sani thuis dient persoonsgegevens te verwerken vanwege een aantal wettelijke verplichtingen, zoals de Fiscale Bewaarplicht, de Invorderingswet 1990, de Wet Arbeid Vreemdelingen en de wet op de Identificatieplicht.
Met wie deelt Sani thuis uw gegevens?
In principe delen we uw gegevens niet met anderen. Dat doen we alleen als het noodzakelijk is voor de uitvoering van onze dienstverlening of als we een wettelijke verplichting hebben. In dat geval delen we gegevens met:
- Eigen werknemers
Wij delen de gegevens met medewerkers waarbij het verwerkingsdoel in lijn ligt met de functie. Bijvoorbeeld: een medewerker neemt contact op met een klant om deze te ondersteunen in een vraag. Hiervoor zijn contactgegevens nodig.
- Leveranciers en onderaannemers die voor Sani thuis werken
We werken samen met dienstverleners die onze website en ICT-systemen bouwen en beheren. Met hen maken we goede afspraken over hun verplichtingen en bevoegdheden. Deze leggen we vast in (verwerkings)overeenkomsten.
- Belastingdienst
In het geval van fiscale verzoeken kunnen er gegevens worden gedeeld met de belastingdienst.
Momenteel worden er geen gegevens gedeeld met derden die zich bevinden buiten de EU.
Hoe lang bewaart Sani thuis uw persoonsgegevens?
Sani thuis bewaart uw gegevens niet langer dan noodzakelijk is om de in deze privacystatement genoemde doelen te bereiken.
- De bewaartermijn van onze administratie is zeven jaar, overeenkomstig met de wettelijke verplichting. Dit is inclusief de met u gesloten overeenkomsten en de termijn gaat in nadat de overeenkomst is beëindigd.
- Wanneer u ons een e-mail stuurt of een vraag stelt via een contactformulier, dan worden de gegevens die u ons toestuurt bewaard zolang als naar de aard van het formulier of de inhoud van uw e-mail nodig is voor de volledige beantwoording en afhandeling daarvan.
- Gegevens voor marketingactiviteiten worden maximaal 1 jaar bewaard, nadat er contact is geweest in het kader van het aanbieden van producten of diensten.
Inzage, wijziging, verwijderen of afschermen van persoonsgegevens
Als u wilt weten welke persoonsgegevens Sani thuis van u verzamelt en gebruikt, kunt u hiervoor een verzoek indienen. Tevens heeft u het recht:
- Om uw persoonsgegevens te corrigeren of verwijderen,
- Om uw toestemming voor gegevensverwerking in te trekken,
- Om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Sani thuis,
- Op gegevensportabiliteit. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij in electronische vorm van u beschikken, naar u of een andere, door u genoemde organisatie te sturen.
U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, bezwaar of gegevensoverdraging sturen naar [email protected]. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u in sommige gevallen een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. We reageren binnen vier weken op uw verzoek.
Heeft u een klacht over de wijze waarop Sani thuis uw persoonsgegevens verwerkt, dan kunt u dat melden bij [email protected].